שחזור Raid pc

שחזור דיסק קשיח מחיר

רייד, או באנגלית RAID  פירושו Redundant Array of Independent Disks  – מערך של דיסקים בלתי תלויים. בעבר ראשי התיבות של RAID  היו Redundant Array of Inexpensive Disks – מערך של דיסקים לא יקרים. זוהי שיטה פופולרית שבה מאחדים מספר דיסקים קשיחים היוצרים יחידה לוגית אחת שמטרתה לאחסן מידע. מערכות רייד הינן נפוצות מאוד בארגונים בעלי צורכי אחסון מיוחדים ומאפשרות להם ביצועים משופרים. כיום, לא רק ארגונים גדולים משתמשים במערך רייד וניתן לראות עסקים קטנים רבים הנהנים מיתרונותיו המשמעותיים:

  • שליפת מידע מהירה הודות ליכולת ריבוי משימות ולקריאה וכתיבה של מידע בו זמנית.
  • יתרון נוסף לארגון המשתמש במערך אחסון רייד הוא אמינות והאפשרות לשחזור מידע ביעילות בעת תקלה. קיימות מספר שיטות מקובלות להקטנת הסיכוי לאובדן המידע ברייד.

שחזור מערכת קבצים NTFS במערך RAID

מעבדת DATA CARE  משחזרת מערכי רייד המבוססים קבצי NTFS  של מערכת הפעלה ווינדוס. אם הקבצים שלך אבדו ממערכת ה  RAIDבשל כשל מכאני במערך או כשל לוגי כלשהו, פנה למומחים שלנו ואנו נטפל בבעיה ונדאג שהקבצים ישובו לקדמותם.

ה RAID  ניזוק? יש צורך בשחזור?

למרות אמינותו של הרייד, הוא ניחן במורכבות לוגית לא פשוטה והוא בנוי ממספר דיסקים קשיחים. כמו שישנן תקלות בדיסקים קשיחים כך גם ישנן תקלות ברייד. התקלות הקיימות ברייד יכולות לנבוע משני סוגי כשלים עיקריים: כשלים פיסיים/מכאניים של הדיסק הקשיח ו/או כשלים לוגיים של הדיסק הקשיח.

כשלים פיסיים של רייד – אם אתם שומעים רעשים של שחיקה ממערך הרייד, ייתכן וקיימת בעיה מכאנית. הבעיה המכאנית עלולה לנבוע מקריסה משותפת של  ראשי הקריאה והכתיבה במספר דיסקים, מבעיה במנוע או מדיסקים שרוטים. דרושה סביבת עבודה נקייה על מנת לפרק את הדיסקים הקשיחים מהרייד, לתקן את התקלה ולשחזר את הבעיה בצורה הטובה והיעילה ביותר ולהבטיח שכל המידע יישמר.

כשלים לוגיים – ביצוע רצף שגוי של פקודות יכול להביא לגרום לאובדן מידע. כשלים לוגים שונים מבין סוגים שונים של מערכי רייד

שחזור מערכי רייד מכל הסוגים

קיימים מספר סוגים של מערכי RAID  שלכל אחד מהם יתרון שונה, להלן כמה דוגמאות:

  • מערך רייד "רצועה" (stripe) – ישדרג את מהירות הקריאה והכתיבה באמצעות הפרדת המידע למספר דיסקים קשיחים/ כונני SSD שונים וביצוע פעולות קריאה/כתיבה סימולטניות.
  • מערך רייד "מראה" (mirror) – מקנה יכולת לכוננים לגבות את עצמם בזמן אמת ומעצים את האמינות על ידי כתיבה של אותו במידע במספר כוננים מקבילים שבעצם עושים גיבוי בזמן אמת.
  • שילוב מערך רייד מראה ומערך רייד רצועה – משלב את שני היתרונות יחדיו.

טיפים למקרה שמערך הרייד PC  קרס

  1. אל תנסו לתקן בעצמכם תקלות במערך רייד ואל תוציאו את הדיסקים לבדכם. אם וכאשר הייתם חייבים להוציא דיסק, חובה לסמן את מיקומו באופן ברור. פנו לעזרה ממקצוענים המתמחים בכך. המידע שלכם חשוב מידי שהוא ייאבד בגלל טעות שטותית.
  2. אל תאפשר למערכת לבצע בנייה מחדש כי זה יחמיר את המצב. במידה ופעולה זו החלה מעצמה, עצרו אותה מהר ככל האפשר.
  3. כבו את השרת בפרק זמן הקצר ביותר מרגע גילוי התקלה.

פנו למומחים של DATA CARE  בכל מקרה של שחזור רייד ונדאג שמידע שלכם יישוחזר בצורה המקצועית ביותר